بایگانی | اسفند, ۱۳۸۹

بیانات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی درباره جنایات در حال وقوع در بحرین و سایر بلاد اسلامی

بیانات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی درباره جنایات در حال وقوع در بحرین و سایر بلاد اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئله‌ای که فعلاً مهم است این است، آنچه واقعاً مورد تأثر است و باید مؤمنین به یکدیگر برسانند این قضیه است، ظلمی که الان در «بحرین» می‌شود، و نه تنها شیعه، مسلمانان بحرین، در این هجومی که از دول بیگانه بر سر یک ملت بی پناه آورده‌اند، آسایش برای مسلمان باقی نمی‌گذارد، مصیبت قابل گفتن نیست.

مصیبت این است، یک عده مسلمان، یک عده مؤمن کشته می‌شوند به دست یهود و نصاری.

چون حرفهای ما همه برهانی است، هر کلمه‌ای که ما می‌گوییم حجت داریم، و آن کلمه قابل تغییر نیست، ممکن است کسی بگوید آنهائی که آمده‌اند از آن دول مسلمانند، چه جور شما می‌گویید یهود و نصاری مردم بحرین را می‌کشند، این قضیه برهانی است.

سؤال می‌کنیم کدامیک از اینها هستند که با رؤسای جمهور اروپا و امریکا رابطه دوستی ندارند؟ کسی از آنها هست که رابطه دوستی نداشته باشد؟ این بالوجدان.

اما کبرای مسئله، قرآن «یا أَیّهَا الّذینَ آمَنُوا لا تَتّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النّصارى‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنّهُ مِنْهُمْ إِنّ اللّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، تولی نکنید با یهود و نصاری «بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنّهُ مِنْهُمْ» این هم قرآن، به حکم وجدان و قرآن، یهود و نصاری می‌کشند مسلمانان را در «لیبی» و در «بحرین»، و در همه آن ممالکی که این مسلمانان برای احقاق حقشان قیام کرده‌اند.

حالا مسئله‌ای که بهت آور است این است، این مطالب باید رسیدگی بشود، بازیچه نیست، آن عده‌ای که دم از «حقوق بشر» می‌زنند، اگر انشاء الله فرصتی پیدا کنم ثابت خواهم کرد، که اکثر جمعیتهای حقوق بشر در همه ممالک متمدن، جمعیتهای جنایت و خیانت به حقوق بشرند، نمونه‌اش این است، که در این قضایا ساکت شدند، بعد توجیه می‌کنند چون اینها با هم معاهده دارند با هم این لشکرکشی خارجی به بحرین نیست، طبق قوانین ملل است، اما این قدر شعور ندارد، قوانین ملل شورای همکاری برای این است که اگر اجنبی به این مملکت هجوم کرد، آن کسی که آن مملکت با او معاهده دارد به کمک بیاید، این درست است، اما در اینجا خود ملت بحرین قیام کرده‌اند نه خارجی به بحرین حمله کرده، قهراً شورای هماهنگی، شورای هماهنگی دول نیست، شورای هماهنگی چند خانواده است، یعنی خانواده سلطنتی آن مملکت با خانواده این مملکت با هم معاهده کردند که اگر ملت این قیام کرد بر علیه این خانواده، آن خانواده به کمکش بیاید و هکذا.

این است «حقوق بشر»؟ این است آنچه بعضی غربیان ادعا می‌کنند، که چون اینها معاهده دارند بنابراین حمله به بحرین از این دول قانونی است، حمله به بحرین در صورت قیام مردم بحرین برای احقاق حق خودشان، اگر قانونی است، معنی حقوق بشر این خواهد بود که حقوق بشر یعنی حقوق خانواده سلطنتی بحرین، حقوق خانوادگی آن مردک لیبی، حقوق خانوادگی آن خانواده‌ای که در آن مملکت همه ذخائر نفت را قرنها می‌چاپند و آن دارائی بین یک عائله تقسیم می‌شود، این است حقوق بشر؟! این مظلومیت است، این است که وظیفه همه مسلمین سنگین است.

ختم کلام، بیان رسول خدا است، و آن بیان این است. «المؤمنون فی تعاطفهم و تراحمهم کالجسد الواحد اذا اشتکی عضو واحد» واقعاً جان عالمی قربان یک همچه زبانی.

ای اهل ایمان در پاکستان، در هندوستان، در ایران، در ترکیه، هر جای دنیا که مؤمنی هست، «انما المؤمنون فی تراحمهم و تعاطفهم بمنزلة الجسد الواحد اذا اشتکی منه عضو واحد تداعی له سایر الجسد» اگر یک عضو شکایت کند تمام بدن مضطرب می‌شود، اگر اینچنین است، آن جوان پاک، با آن نیت پاک، آن هم به دست جنایتی که گفتنی نیست، آنجور در خاک و خون در بحرین می‌غلطد، و مؤمنین دنیا آسوده و راحت باشند؟!

وظیفه هر کس که زیر پرچم اسلام است، این است که به اندازه قدرتش به مردم مظلوم بحرین و غیر آن کمک کند، آن هم چه مردمی؟ از چه مکانی؟ جائی که از آنجا در حدیث مثل «سید بحرانی» حرکت کرد و زنده کرد روایات را، جائی که از آنجا مردی مثل «صاحب حدائق» برخاست و دوره فقه را در آن شدت، آنجور از اول طهارت تا آخر، به آن قوت استدلال تمام کرد، مردمی که وارث یک همچو کمالات و علومی هستند، آن هم با آن خلوص، با آن اخلاص، آن هم دعوتشان غیر از احقاق حق، در مقابل یک عده یغماگر چپاولگر که هستی مردم را به کفار اروپا و امریکا معامله می‌کنند.

امیدواریم همه شما به هر وسیله‌ای «زیارت عاشورا»، آن «نماز استغاثه» برای حضرت زهرا (علیها سلام)، اینها را بخوانید و به دیگران هم سفارش کنید، کمکی که از ما ساخته است الآن این است:

«اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددنا و تظاهر الزمان علینا».

منتشر شده در خبر

دعای کمیل و دروس عقاید و اخلاق، ١۴٣٢ هـ.ق.

دعای کمیل و دروس عقاید و اخلاق، ١۴٣٢ هـ.ق.

دعای کمیل و دروس عقاید و اخلاق در هیئت خیریه فاطمه زهرا (ص). ١۴٣٢ هـ.ق. © هیئت خیریه فاطمه زهرا صلوات الله علیها. تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می‌باشد.

هیئت خیریه فاطمه زهراء صلوات الله علیها هر پنجشنبه برنامه نماز جماعت، دعای کمیل و دروس عقاید و اخلاق را بر اساس کتاب عین الحیات (تألیف علامه مجلسی رحمة الله علیه) به تعلیم حاج شیخ حامد سلطانیان برگذار می کند.

دعای کمیل و دروس عقاید و اخلاق در هیئت خیریه فاطمه زهرا (ص). ١۴٣٢ هـ.ق. © هیئت خیریه فاطمه زهرا صلوات الله علیها. تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می‌باشد.

منتشر شده در خبر

چاشنی گوجه فرنگی

چاشنی گوجه فرنگی

چاشنی گوجه فرنگی

 

 

٨ عدد گوجه فرنگی متوسط

۴ عدد پیاز متوسط

۴ قاشق چایخوری سیر له شده

۴ قاشق چایخوری زنجبیل له شده

٢ قاشق چایخوری فلفل تند (قرمز یا سبز) له شده        

٢ قاشق غذاخوری شکر

۴/١  فنجان روغن مایع

۴/١ فنجان گشنیز تازه خرد شده

 

طرز تهیه:

 

١- گوچه فرنگیها و پیازها را از طول (به درازا) و بسیار نازک ببزید.

٢- سیر، زنجبیل و فلفل تند را در روغن سرخ کنید تا شروع به قهوه ای شدن بکنند.

٣- به مخلوط سرخ شده ابتدا پیاز را اضافه کرده وسرخ کنید تا نرم و کمی قهوه ای شده اند.     

۴- سپس گوجه فرنگی ها و  شکر را به مخلوط فوق اضافه کنید.

۵- آنها را بپزید تا نرم شده و آب مخلوط تماما جذب شود ولی مراقب باشید که مخلوط شما نسوزد.

۶- مخلوط را در مخلوط کن ریخته و آنرا نرم کنید و آنرا در ظرفی ریخته و با گشنیز تازه تزیین نمایید.

© هیئت خیریه فاطمه زهرا صلوات الله علیها. تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می‌باشد.

 

منتشر شده در آشپزی, خانه و تندرستی

آیا خدا از جنس روح است؟

آیا خدا از جنس روح است؟

آیا خداوند همانطور که در قرآن سوره ص، آیه ٧٢ گفته از جنس روح است که قسمتی از روح خود را به آدم داده است؟

 

پاسخ از حاج شیخ حامد سلطانیان:

آیه ای که شما به آن اشاره کرده اید می فرماید: {فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِینَ} یعنی: پس چون آن را نظام بخشیدم و از روح خود در آن دمیدم، سجده کنان برای او بیفتید.

اینکه در آیه مذکور خداوند تعالی روح انسان را به خودش نسبت داده به این معنا نیست که خداوند از جنس روح است که “قسمتی” از آن را به انسان بخشیده باشد.  زیرا که خداوند هیچ نوع محدودیتی ندارد و پس جنس ندارد یعنی او از چیزی درست نشده است.  هر چیز که جنس دارد نیازمند به آن جنس است که بر او تقدم دارد.  اما هیچ چیز بر خداوند متعال تقدم ندارد و او از همه چیز بی نیاز است.  بلکه همه چیز را او خلق کرده و همه به او نیازمندند.  همچنین خداوند ترکیب از اجزاء نیست که “قسمتی” از خود را به انسان اعطا کند.  شیء مرکب نیازمند به اجزائی است که از آن ترکیب شده است و خداوند بی نیاز است.

این که خداوند روح انسان را به خودش نسبت داده به این معنا است که خداوند به آن شرافت و عظمت خواص بخشیده و آن را برگزیده است (به اصطلاح به آن اضافه تشریفیه میگویند)، همانطور که به کعبه گفته میشود خانه خدا در حالی که منظور این نیست که خداوند، استغفرالله، در آن خانه است بلکه نشان دهنده شرافت خانه کعبه است.  پس وقتی که گفته میشود {وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی}(و دمید در آن از روح خود) یعنی آن را زنده کردم با روح [که همان خلقت با شرافت و عظمت] خودم [است].  در روایات متعددی از ائمه عصمت و طهارت (علیهم صلاة و السلام) این مسئله که روح خلق شده است و بعد در کالبد حضرت آدم (علیه السلام) قرار داده شده کاملا بیان شده است.

بطور مثال در کتاب توحید شیخ صدوق (رحمة الله علیه) در باب ٢٧ به عنوان معنی کلام او [خداوند] عزّ و جلّ [که فرمود]: {وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی}، از ائمه اطهار (علیهم السلام) احادیثی نقل شده است که از جمله حدیث محمد بن مسلم است که میگوید: «از ابا جعفر [امام باقر (علیه صلاة و السلام)] از کلام خداوند [که می فرماید:] {وَنَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی} سوال کردم.  او فرمود «روحی است که خداوند آن را انتخاب کرده، برگزیده، آفریده و به خودش نسبت داده و آن را بر همه ارواح برتری داده و امر کرده که از آن [روح] در آدم دمیده شود.»

همچنین احادیث دیگر که همه خلقت بودن روح را بیان میکنند.

 ٢٣ ربیع الاول ١۴٣٢

منتشر شده در پاسخ به سؤالات اعتقادی و تاریخی

ترشی زنجبیل

ترشی زنجبیل

ترشی زنجبیل

 

مواد لازم:

- زنجبیل نیمه رسیده

- نمک

- آب

- آبلیمو

  

طرز تهیه:

۱- زنجبیلها رابه قطعات کوچک ببرید.

۲- به اندازه کافی آب بر روی آنها بریزید و بگذارید خیس بخورد.اگر میتوانبد هنگامی که آب را بر روی زنجبیلها میریزید از پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.

۳- برای هر پیمانه آب دو قاشق نمک به زنجبیلهای درون آب اضافه کنید و قدری تکان دهید تا نمکها یک جا نمانند.

۴- مخلوط را برای دو تا سه ساعت بگذارید بماند.

۵- پس از ابن مدت آب مخلوط را خالی کنید.

۶- به اندازه کافی آب لیمو  برروی زنجبیلها ریخته تا روی آنها را بپوشاند.

۷- مخلوط فوق را برای مدتی در یخچال بگذارید تا آب لیمو و زنجبیل برروی یکدیگر اثر بگذارند.

 

توجه: برای جلوگیری از تغییر رنگ ترشی به نارنجی میتوان از زرد چوبه استفاده کرد.

 

© هیئت خیریه فاطمه زهرا صلوات الله علیها. تمامی حقوق برای این سایت محفوظ می‌باشد.

منتشر شده در آشپزی, خانه و تندرستی

تصاویر فاطمیه در سایت Flickr - مشاهده کل تصاویر

تقویم فعالیت های سایت

اسفند ۱۳۸۹
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 ۱۲۳۴۵۶
۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳
۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰
۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷
۲۸۲۹  
.
© هیئت خیریه فاطمه زهرا صلوات الله علیها تمامي حقوق براي اين سايت محفوظ مي‌باشد.